Algemene voorwaarden

 

ALGEMENE VOORWAARDEN (JEUGD)HULPVERLENING – JABA-ABC

 

  1. BEGRIPSBEPALINGEN
    1. JABA-ABC:  gevestigd te Amersfoort en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 7817850
    2. JaBa-ABC: JaBa-ABC biedt ambulante begeleiding aan jeugdigen en hun ouders. 
    3.  cliënt: een natuurlijke persoon die de zorg van de JaBa-ABC ontvangt of zal ontvangen, al dan niet vertegenwoordigd door diens wettelijk vertegenwoordiger, belangenbehartiger of en een ander bij de cliënt betrokkene voor zover de cliënt geen wettelijk vertegenwoordiger of belangenbehartiger heeft
    4. Wettelijk vertegenwoordiger: de persoon die de handelings- en/of wilsonbekwame cliënt vertegenwoordigt, zijnde de ouder(s) of voogd in het geval van een minderjarige cliënt en een curator of mentor in het geval van een meerderjarige cliënt.
    5. Indicatiebesluit het besluit van een indicatieorgaan waarin is vastgelegd of en zo ja naar welke aard, omvang en duur een cliënt in aanmerking komt voor een of meer functioneel omschreven zorgaanspraken op grond van de Jeugdwet.
    6. Zorg- en dienstverlening (hierna te noemen zorg) Het verrichten van handelingen op het gebied van zorg en ondersteuning van een cliënt.
    7. Zorgarrangement De overeengekomen zorg, afgeleid van het indicatiebesluit van de cliënt.
    8. Zorgovereenkomst: de individuele overeenkomst die tussen JaBa-ABC en cliënt schriftelijk wordt aangegaan en waarmee de JaBa-ABC zich jegens de cliënt verbindt om tegen betaling zorg te bieden. 
    9. Zorgplan Het document waarin de afspraken over het zorgarrangement schriftelijk uitgewerkt worden.
    10. Persoonsgebonden budget (pgb) Een budget dat aan de cliënt op basis van een indicatiebesluit is toegekend en waarmee de cliënt zelf zorg kan inkopen.
    11. Zorg in natura (ZIN) Zorg waarvoor de JaBa-ABC volgens de wettelijke regels een vergoeding ontvangt voor de individuele cliënt.
    12. Jeugdwet: Zorg en hulp voor kinderen en jeugdigen die door gemeenten wordt georganiseerd.
    13. Particuliere cliënt: de natuurlijk persoon die niet handelt uit naam van zijn beroep of zijn bedrijf. 
    14. Vertrouwelijke informatie: alle financiële-, medische-, zakelijke- en persoonsgegevens die door de cliënt en/of JaBa-ABC worden ingevoerd, verwerkt en opgeslagen. 
    15. Privacy en Vertrouwelijkheid JABA-ABC respecteert de privacy van cliënten en verwerkt persoonsgegevens conform de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Vertrouwelijkheid kan worden doorbroken in situaties waarin sprake is van een wettelijke meldplicht of acuut gevaar.
    16. SKJ: Stichting Kwaliteitsregister Jeugd. 
    17. KIWA: Kwaliteitskeurmerk voor zzp’ers in de zorg
    18. WKKGZ: Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg.

 

  1. TOEPASSELIJKHEID
    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle zorgovereenkomsten tussen de cliënt en JaBa-ABC. 
    2. Afwijkingen van de algemene voorwaarden dienen uitdrukkelijk en schriftelijk te zijn overeengekomen.

 

  1. INDICATIE
    1. De cliënt dient over een geldig indicatiebesluit op grond van de Jeugdwet te beschikken.
    2. Indien de zorgvraag zich naar aard en omvang zodanig ontwikkelt dat de JaBa-ABC zijn inziens geen verantwoorde zorg kan leveren binnen de grenzen van het indicatiebesluit, vraagt de cliënt, dan wel zijn wettelijk vertegenwoordiger, middels een gemotiveerd schriftelijk verzoek binnen vijf werkdagen daaropvolgend een nieuw indicatiebesluit aan bij het indicatieorgaan.
    3. In overleg met de cliënt dan wel wettelijk vertegenwoordiger kan besloten worden dat de JaBa-ABC een nieuw indicatiebesluit aanvraagt bij het indicatieorgaan.

 

  1. ZORG
    1. De JaBa-ABC biedt de cliënt zorg, overeenkomstig de eisen van goede zorg en de geldende normen van professionaliteit, kwaliteit en wetenschap. 
    2. De JaBa-ABC kan (een gedeelte van) de zorg uitbesteden aan derden.

 

  1. ZORGPLAN EN TOESTEMMING
    1.  De afspraken over de uitwerking van het zorgarrangement worden vastgelegd in een zorgplan. Het zorgplan wordt binnen zes weken na aanvang van de zorg gemaakt. 
    2. Het zorgplan komt in overleg met en met instemming van de cliënt tot stand. Door instemming met het zorgplan geeft de cliënt toestemming voor de uitvoering van alle handelingen die deel uitmaken van het zorgplan. 
    3. Het zorgplan wordt periodiek geëvalueerd. Bijstelling geschiedt in onderling overleg. 
    4. Indien JaBa-ABC het voor de goede uitvoering van de zorgovereenkomst van belang of noodzakelijk acht dat de zorg op een andere plaats geschiedt dan in de zorgovereenkomst of het zorgplan is aangegeven, overlegt de JaBa-ABC hier voorafgaand over met de cliënt. 

 

  1. UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST
    1. De cliënt is verplicht om alle informatie die nodig zijn voor de uitvoering van de werkzaamheden, zoals persoons- en bedrijfsgegevens en informatie over of met betrekking tot de uit te voeren werkzaamheden en relevante informatie waar JaBa-ABC om verzoekt, tijdig aan JaBa-ABC beschikbaar te stellen. De cliënt is verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van deze gegevens, ook als ze van derden afkomstig zijn. 
    2. Als de cliënt de gegevens uit artikel 6.1 niet of niet tijdig aan de cliënt beschikbaar stelt en de uitvoering van de werkzaamheden daardoor vertraging oploopt, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de cliënt. Daarnaast mag JaBa-ABC  eenzijdig besluiten om de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten tot het moment dat de gegevens door JaBa-ABC zijn ontvangen
    3. Iedere overeenkomst tussen JaBa-ABC en de cliënt is een inspanningsverplichting waarbij JaBa-ABC de verplichtingen naar beste vermogen en inzicht zal uitvoeren, met de nodige zorgvuldigheid en vakmanschap. JaBa-ABC kan echter niet verantwoordelijk worden gehouden als het resultaat niet aan de verwachtingen van de cliënt voldoet. Tevens kan JaBa-ABC als gevolg daarvan nooit aansprakelijk worden gesteld voor niet behaalde resultaten. 
    4. JaBa-ABC zal op bezoek gaan bij de cliënt. Indien de cliënt kenbaar maakt de sessie op een andere locatie te willen laten plaatsvinden, kan er in overleg met JaBa-ABC een andere afspraak worden ingepland. Eventuele kosten voor het reserveren/gebruik van deze andere locatie zijn voor rekening van de cliënt. 
    5. Als door toedoen van JaBa-ABC de uitvoering van de opdracht vertraging oploopt door ziekte of vanwege andere onvoorziene (persoonlijke) omstandigheden, zal JaBa-ABC dit zo snel mogelijk schriftelijk, maar altijd binnen 24 uur, aan de cliënt meedelen
    6. JaBa-ABC voert haar diensten uit in overeenstemming met de eisen van de AGB (94110381/94066714), BPSW 630338, KIWA 30804 en SKJ 100000256. JaBa-ABC werkt tevens volgens de eisen van de WKKGZ, dan wel de daarvoor in de plaats tredende beroepsregels en acht zich gebonden aan de verbonden beroepsregels en tuchtrechtspraak. 
    7. JaBa-ABC heeft tevens een meldplicht bij signalen van huiselijk geweld/kindermishandeling volgens de door haar gevolgde beroepscode en mag informatie – zo nodig zonder toestemming van de cliënt – aan de desbetreffende instanties, zoals Meldpunt Veilig Thuis, verstrekken zonder dat hierdoor een conflict van plichten ontstaat. 

 

  1. RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VOOR DE CLIËNT 
    1. De cliënt moet zich houden aan de bepalingen zoals deze zijn opgenomen in deze algemene voorwaarden. 
    2. De cliënt is verplicht om wijzigingen in de gegevens zoals genoemd in artikel 4.1 zo spoedig mogelijk aan JaBa-ABC te melden.  
    3. De cliënt is verplicht om klachten over de door JaBa-ABC geleverde diensten en/of producten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 8 dagen na de sessie doch uiterlijk binnen 30 dagen na afronding van het traject, aan JaBa-ABC te melden. JaBa-ABC streeft ernaar de klacht binnen 5 werkdagen op de klacht te reageren. 
    4. De cliënt is verplicht JaBa-ABC een redelijke termijn te geven om de klacht en/of het geconstateerde gebrek te herstellen. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op. 
    5. Indien de klacht niet naar tevredenheid van de cliënt is opgelost, kan de cliënt zich richten tot de beroepsvereniging van de desbetreffende professional binnen JaBa-ABC en daar een klacht indienen onder vermelding van de naam van de professional van JaBa-ABC. 
    6. Eén jaar na levering van de producten en/of diensten vrijwaart de cliënt JaBa-ABC van alle juridische claims naar aanleiding van die geleverde diensten en/of producten.

 

  1. ANNULERING 
    1. Te leveren zorg op basis van pgb/Jeugdwet/WMO kan, tenzij anders overeengekomen, met een minimale annuleringstermijn van 24 uur vóór het overeengekomen aanvangstijdstip van de uitvoering van de werkzaamheden, door de cliënt worden geannuleerd. De JaBa-ABC zal de overeengekomen zorg dan niet leveren. 
    2. In geval van niet tijdige annulering binnen 24 uur kan de JaBa-ABC de volledige kosten in rekening brengen, tenzij anders is overeengekomen met de cliënt.

 

  1. BEËINDIGING EN OPZEGGING
    1. De zorgovereenkomst eindigt door:
      1. het verstrijken van de looptijd; 
      2. het eindigen van het afgegeven indicatiebesluit; 
      3. het overlijden van de cliënt; 
      4. een door de JaBa-ABC geconstateerd definitief vertrek van de cliënt bij de JaBa-ABC; 
      5. opzegging; 
      6. ontbinding, zie ook lid 6.2 en artikel 13; 
      7. een rechterlijke machtiging of andere titel op grond waarvan de cliënt elders gedwongen wordt opgenomen en de overeengekomen zorg als gevolg daarvan feitelijk wordt gestaakt. 
    2. De JaBa-ABC kan de zorgovereenkomst opzeggen op grond van zodanig zwaarwegende redenen, dat voortzetting van de zorg in redelijkheid niet kan worden verlangd. Onder deze redenen wordt in ieder geval verstaan: 
      1. dat de cliënt zijn verplichtingen uit de zorgovereenkomst niet naleeft
      2. de cliënt weigert de medewerking te verlenen die redelijkerwijs nodig is voor een goede uitvoering van de zorgovereenkomst
      3. de cliënt, diens wettelijk vertegenwoordiger, belangenbehartiger of anderen bij de cliënt betrokkenen gedragingen vertoont/vertonen jegens medewerkers van de JaBa-ABC, die voortzetting van de zorg niet meer mogelijk maken. Zie ook artikel 13;
      4. de omvang of zwaarte van de zorg door een gewijzigde (zorg)vraag zich zodanig ontwikkelt dat deze buiten de reikwijdte van de zorgovereenkomst gaat vallen en de JaBa-ABC en de cliënt geen afspraken kunnen maken over een aanpassing van de zorgovereenkomst; 
      5. op het moment dat de JaBa-ABC, als gevolg van een niet aan de JaBa-ABC verwijtbare omstandigheid, geen vergoeding meer ontvangt van de financier voor de uitvoering van de overeengekomen zorg en de cliënt deze ook niet voor eigen rekening afneemt; 
      6. In geval van surseance van betaling of faillissement van de JaBa-ABC.
    3. Indien van toepassing zal de JaBa-ABC bij opzegging naar zijn vermogen behulpzaam zijn bij het vinden van een alternatief voor de cliënt. 
    4. Bij opzegging door de JaBa-ABC zal de financier vooraf schriftelijk op de hoogte worden gesteld door de JaBa-ABC.
    5. In de gevallen genoemd in 6.2 kan opzegging door de JaBa-ABC tegen elke dag van de kalendermaand geschieden, met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden. 
    6. Opzegging met onmiddellijke ingang kan in ieder geval geschieden in de in 6.2 sub 6.2.5 en 6.2.6. genoemde gevallen.
    7. Indien de JaBa-ABC deze algemene voorwaarden wijzigt, kan de cliënt de zorgovereenkomst opzeggen tegen de dag waarop de wijziging van de algemene voorwaarden in werking treedt.
    8. Opzegging dient schriftelijk te geschieden.
    9. De JaBa-ABC en de cliënt zullen met elkaar in overleg treden over de aanpassing van de zorgovereenkomst indien de omstandigheden daartoe aanleiding geven. Van dergelijke omstandigheden is in ieder geval sprake indien: 
      1. de JaBa-ABC geheel of gedeeltelijk geen vergoeding meer ontvangt van de financier voor de uitvoering van de overeengekomen zorg; 
      2. om andere redenen de omvang of zwaarte van de zorg door een gewijzigde (zorg)vraag zich zodanig ontwikkelt dat deze geheel of gedeeltelijk buiten de reikwijdte van de zorgovereenkomst gaat vallen.

 

  1. DOSSIERVORMING, GEHEIMHOUDING EN PRIVACY 
    1. De JaBa-ABC richt een elektronisch dossier in met betrekking tot de zorg voor de cliënt. Hij houdt in het dossier aantekeningen van de relevante gegevens over het gedrag van de cliënt en de gegevens die direct verband houden met de zorg. 
    2. Het zorgplan maakt deel uit van het dossier. 
    3. Het dossier is eigendom van de JaBa-ABC. 
    4. De JaBa-ABC draagt ervoor zorg dat aan anderen dan de cliënt geen inlichtingen over de cliënt dan wel inzage in of een afschrift van het dossier worden verstrekt dan met toestemming van de cliënt. Het verstrekken gebeurt ook dan alleen voor zover daardoor de persoonlijke levenssfeer van een ander niet wordt geschaad. 
    5. Aan degenen die rechtstreeks betrokken zijn bij de uitvoering van de zorgovereenkomst en hun vervangers kan zonder toestemming van de cliënt inlichtingen of inzage worden gegeven, voor zover nodig voor de uitoefening van hun werkzaamheden. 
    6. Aan de wettelijk vertegenwoordiger of belangenbehartiger van de minderjarige cliënt die jonger dan 12 jaar is kan zonder toestemming van de cliënt inlichtingen of inzage gegeven worden, voor zover deze informatie nodig is voor de vertegenwoordiging. 
    7. Door de ondertekening van de zorgovereenkomst geeft de cliënt toestemming voor het gebruik van gegevens door de JaBa-ABC en externen ten behoeve van zorg ondersteunende functies, zoals kwaliteits- en behandeldoelen met het oog op o.a. kwaliteitsverbetering. 
    8. De JaBa-ABC bewaart het dossier gedurende 20 jaar, te rekenen vanaf het tijdstip waarop het dossier voor het laatst is gewijzigd. Gegevens met betrekking tot de cliënt die niet tot het dossier behoren, bewaart de JaBa-ABC zo lang als nodig is voor het doel waarvoor de gegevens zijn verkregen. Na afloop van die termijn vernietigt de JaBa-ABC de gegevens. 
    9. De JaBa-ABC vernietigt het dossier of gedeelten van het dossier binnen een maand na een daartoe strekkend schriftelijk verzoek van de cliënt. Dit geldt voor gegevens die zijn opgeslagen in het kader van de dossierplicht. Het verzoek kan geweigerd worden als het verzoek bescheiden betreft waarvan redelijkerwijs aannemelijk is dat de bewaring van aanmerkelijk belang is voor een ander dan de cliënt alsmede voor zover het bepaalde bij of krachtens de wet zich tegen vernietiging verzet. De JaBa-ABC mag het ook verzoek weigeren indien de hulpverlener zich moet verdedigen in een procedure. 
    10. Bij ZIN verleent de JaBa-ABC medewerking aan het verstrekken van gegevens ten behoeve van de controles door de gemeente, voor zover deze controles worden uitgevoerd in overeenstemming met de privacywetgeving en het privacyreglement. 
    11. Persoonsgegevens van de cliënt worden verwerkt overeenkomstig de regels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). 
    12. De JaBa-ABC draagt ervoor zorg dat de zorg wordt uitgevoerd buiten de waarneming van anderen dan de cliënt, tenzij de cliënt ermee heeft ingestemd dat de zorg kan worden waargenomen door anderen, of uitstel niet verantwoord is, of het uitvoeren van de verrichtingen buiten de waarneming van anderen redelijkerwijs niet mogelijk is.  
    13. Onder anderen dan de cliënt zijn niet begrepen degenen van wie beroepshalve de medewerking bij de uitvoering van de verrichting noodzakelijk is.

 

  1. KLACHTEN 
    1. De JaBa-ABC heeft op basis van de Jeugdwet een klachtenregeling vastgesteld. De klachtenregeling ligt ter inzage bij de JaBa-ABC en is vermeld op de website van de JaBa-ABC. De klachtenregeling kan op verzoek van de cliënt worden toegestuurd. 
    2. De cliënt kan klachten over de zorg en over formulieren van de JaBa-ABC mondeling en schriftelijk kenbaar maken op de wijze zoals vastgelegd in de klachtenregeling van de JaBa-ABC. 
    3. Indien zo’n klacht via de in het tweede lid bedoelde klachtenprocedure niet wordt opgelost, kan de cliënt de klacht voorleggen aan de geschillencommissie zorg. 

 

  1. INCIDENTEN 
    1. Zo spoedig mogelijk na een incident die voor de cliënt merkbare gevolgen heeft of kan hebben, informeert de JaBa-ABC de betreffende cliënt, diens wettelijk vertegenwoordiger of belangenbehartiger over: 
      1. de aard en de oorzaak van het incident; 
      2. of en welke maatregelen zijn genomen om soortgelijke incidenten in de toekomst te voorkomen. 
    2.  Als een incident gevolgen heeft voor de gezondheidstoestand van de cliënt, bespreekt de JaBa-ABC mogelijke alternatieven en maakt afspraken over het vervolg van de zorg. 
    3. Ernstige agressie en/of bedreiging richting medewerkers van JaBa-ABC of derden is niet acceptabel en kan leiden tot directe beëindiging van de zorg. 

 

  1. AANSPRAKELIJKHEID 
    1. De cliënt is en blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren of toepassen van kennis, handelingen en/of adviezen van de door JaBa-ABC tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden. 
    2. Indien JaBa-ABC toch, ondanks artikel 12.1, toch aansprakelijk wordt gesteld, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal tweemaal van het overeengekomen tarief voor de betreffende werkzaamheden. Dit bedrag is in ieder geval altijd beperkt tot maximaal het bedrag dat de verzekeraar in het betreffende geval aan JaBa-ABC uitkeert. Als er sprake is van een duurovereenkomst, is de aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van de directe schade tot maximaal het bedrag van de door de cliënt laatst betaalde factuur. 
    3. De cliënt heeft pas recht op een schadevergoeding als de cliënt JaBa-ABC heeft gewezen op de toerekenbare tekortkoming en/of onrechtmatige gedraging tegenover de cliënt door middel van een ingebrekestelling. In de ingebrekestelling dient de cliënt JaBa-ABC een redelijke termijn te geven om de tekortkoming te herstellen en/of alsnog na te komen. Alleen wanneer JaBa-ABC niet heeft voldaan aan herstel en/of nakoming, heeft de cliënt mogelijk recht op een schadevergoeding. Als de nakoming en/of het herstel blijvend onmogelijk is, geldt het vereiste van een ingebrekestelling niet. 
    4. In aanvulling op artikel 12.2 is JaBa-ABC alleen aansprakelijk voor directe schade zoals de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, eventuele redelijke kosten die de cliënt moet maken om de schade te laten herstellen en redelijke kosten die gemaakt dienen te worden ter voorkoming of beperking van de schade voor zover de cliënt kan aantonen dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel. 
    5. JaBa-ABC is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet of grove schuld aan de kant van JaBa-ABC of wanneer JaBa-ABC is uitgegaan van door of namens de cliënt verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens. 
    6. JaBa-ABC is in ieder geval nooit aansprakelijk voor indirecte of gevolgschade zoals kosten voor juridische bijstand, herstelkosten en voor schade ontstaan door verlies van de gegevens uit artikel 6.1 bij het uitvoeren van de werkzaamheden. 
    7. De cliënt vrijwaart JaBa-ABC tegen alle aanspraken van derden, kosten daarbij inbegrepen, die op welke manier dan ook samenhangen met werkzaamheden die JaBa-ABC in het kader van de overeenkomst heeft verricht. 
    8. In geval van klachten rondom psychotische symptomen, (complex)trauma, suïcide, automutilatie, geweld, (seksueel)misbruik, verslaving, persoonlijkheidsproblematiek, eetstoornissen en complexe multiproblematiek adviseert/verwijst JaBa-ABC de cliënt naar specialistische medische zorg en kan in geen gevallen aansprakelijk worden gesteld voor enige gevolgen van het niet opnemen van contact met een (para)medici. Wanneer dit bekend is bij JaBa-ABC zal ook altijd geadviseerd worden via de huisarts of GGZ hulp te zoeken of middels een integrale aanpak samen te werken met andere zorginstellingen of disciplines.
    9. Indien de cliënt te maken heeft met psychiatrische en/of persoonlijkheidsproblematiek wordt de cliënt geacht deze klachten eerst met behulp van behandelingen in de GGZ op te lossen. Indien de cliënt toch start met het behandelplan, het traject en/of programma, wordt geadviseerd dit eerst met de behandelend (para)medisch arts of behandelaar te bespreken. 

 

  1. ONDERBREKING VAN DE WERKZAAMHEDEN EN OVERMACHT 
    1. JaBa-ABC is niet gehouden aan de verplichting tot het uitvoeren van de werkzaamheden als de nakoming ervan onmogelijk is geworden door overmacht. Onder overmacht wordt een situatie verstaan waarin partijen redelijkerwijs geen invloed op uit kunnen oefenen zoals ziekte, een pandemie, ongevallen, brand, bedrijfsstoringen en overheidsmaatregelen.
    2. Indien zich een situatie zoals genoemd in artikel 14.1 voordoet, of andere omstandigheden plaatsvinden waardoor de werkzaamheden tijdelijk niet uitgevoerd kunnen worden, worden de verplichtingen opgeschort zolang partijen niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Partijen zoeken in een dergelijke situatie samen naar een oplossing. Indien de overmacht meer dan 90 dagen heeft geduurd, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst schriftelijk te ontbinden. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden onmiddellijk opeisbaar. 
    3. JaBa-ABC is bij het uitvoeren van de werkzaamheden in sommige gevallen afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden waar JaBa-ABC geen invloed op kan uitoefenen. JaBa-ABC kan daarom niet aansprakelijk gesteld worden voor schade in geval van een situatie waarbij de schade te wijten is aan een derde partij waarmee JaBa-ABC een overeenkomst is aangegaan.
    4. In geval van een zakelijke overeenkomst zijn partijen gehouden de werkzaamheden te verplaatsen en blijft de betalingsverplichting in stand. 

 

  1. ARBEIDSOMSTANDIGHEDEN 
    1. In het geval dat (een gedeelte van) de zorg wordt verleend in de privéwoning van de cliënt, kunnen ten aanzien van de arbeidsomstandigheden nadere voorwaarden en eisen worden gesteld.

 

  1. WIJZIGINGEN 
    1. Deze algemene voorwaarden en de op grond daarvan van toepassing zijnde voorschriften en regelingen kunnen door JaBa-ABC worden gewijzigd.
    2. Wijzigingen treden 30 dagen na de dag waarop ze aan zorgvrager zijn meegedeeld in werking, tenzij in de bekendmaking een latere datum van inwerkingtreding is vermeld. 
    3. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds bestaande (zorg)overeenkomsten.